Monday, August 10, 2015

6 tahun

Tahun ini saya sambut besday yang ke 6 di tadika Bina Kreatif.Mama tempahkan kek gambar ultraman dan saya sangat teruja.abah pula tolong bungkuskan goodies untuk kawan-kawan..terima kasih mama dan abah..
cekedingnya saya ;)
wani muka tak puas hati sebab nak potong kek jugak..
make a wish..

Tuesday, May 19, 2015

I'm Back..


Lama tak muncul dalam blog ni..sekarang umur saya dah genap 6 tahun.Saya dah pindah dok dengan abah kat Rawang.Ahli keluarga saya pun dah bertambah..saya dan Wani dah dapat seorang lagi adik baru..adik lelaki..
ni adik Ajwad..  



Sunday, April 7, 2013

Besday saya..mama baru nak up date

Ini gambar masa hari jadi ke 4  28 Februari 2013,,saya sambut di Tadika KEMAS. Tahun ini tahun pertama saya mengenali alam persekolahan. Walaupun pada mulanya saya asyik menagis sebab nak ikut mama tapi lama-lama saya rasa sangat best pergi sekolah. Ada ramai kawan dan banyak mainan!  yang paling best sebab dapat sambut hari jadi dengan kawan-kawan semua..
kawan-kawan nyanyi..saya tiup lilin..
sempena ulang tahun kelahiran ke 4 ni saya nak share gambar saya masa kecik-kecik dulu.. (eh,mcm la sekarang dah besar sgt kan..hihi)..
tadaa..ni masa umur saya setahun lebih..
ini pulak masa  mama tengah pujuk saya meragam..hehe..
melakukan aksi stunt pada umur setahun setengah..

hensem tak saya yg takde rambut ni? ekeke
Mama cakap saya dah besar,tak boleh selalu menangis .Lagi  mama pesan, saya tak boleh sombong dengan orang lain, kalau jumpa orang kena salam, kalau orang tanya jawab elok-elok, kalau pergi sekolah jangan nakal-nakal, kalau malam kena tidur awal, kalau bangun pagi jangan suka meragam, kalau main jangan gaduh-gaduh....uii, banyaknya pesanan mama.

Mama pulak jangan lupa,doakan saya supaya berjaya di dunia dan akhirat ye.. terima kasih mama kerana melahirkan saya yang tecik ni..

Thursday, November 22, 2012

Birthday Hawani

Ini cerita pasal adik lagi..cerita pasal saya mama taip lain kali..(promise ye mama)..Adik Qaireen Hawani sekarang kitorang panggil Wani dah genap setahun pada 17 Nov yang lepas..
Happy Birthday Wani!
Ini masa umur wani sehari
Saya sangat seronok bila Wani dah besar sebab dah boleh main dengan saya.Saya selalu main ba-ba-cak dengan Wani.Kadang-kadang saya baling bola pastu Wani merangkak laju-laju nak ambil bola tu.Pastu kalau dah dapat dia akan ketawa terkekek-kekek sambil jerit-jerit.Wani baru pandai berjalan sikit-sikit.Kalau saya nyanyi lagu Anak Kampung Jimmy Palikat, Wani mesti goyangkan badan sambil tepuk tangan.Pastu tersengih-sengih sampai keluar air liur.


Saya dengan Wani muka tak sama kan?
  
tapi faveret kitorang sama..main air!
Wani dengan kereta comelnya yang dia takut nak naik..jadi saya la yang selalu main ..hehe
 Sebenarnya mama dan abah ada beli kek untuk sambaut besday Wani.kami berkelah tepi sungai.Tapi sayangnya kamera yang ada gambar tu rosak jadi tak dapat la nak tunjuk gambar kek Wani.lain kali la kita citer pasal tu ye bila kamera dah ok.
Ok la adik abang Qaireen Hawani,abang Adam doakan Wani panjang umur,sihat selalu,cepat-cepat besar supaya kita boleh main sama-sama selalu..sayanggg adik Wani..muahhh..

Wednesday, June 20, 2012

Adik sayang

Adik Qaireen sekarang sudah pandai bergerak maju ke depan.Kadang-kadang dia merangkak tapi sekejap je,bila dah penat dia bergolek-golek balik atas tilam.Satu lagi hobi adik ialah suka berebut mainan dengan saya kemudian menjerit-jerit kalau tak dapat mainan tu.Adik golek-golek satu rumah tengok-tengok dah sampai bawah meja.Bila mama masak kat dapur adik pun sibuk golek-golek ke dapur.pendek kata adik Qaireen telah berjaya mengemop satu rumah dengan kepakarannya bergolek-golek..hehe..
cari apa kat bawah meja tu dikk..

kat bawah kerusi lak..   


lepak atas tilam,rehat jap..

penatnya.. 
lapar pulak..bila boleh makan ni mama?

Saturday, June 9, 2012

Merajuk

Kan saya pernah mention dulu,saya suka merajuk..ha,ni abah snap muka saya masa tengah menangis+merajuk.eii,malu saya! tak hensem rupanya orang yang suka merajuk ni..



udah-udah la tu..kata mama

dah habis nangis..muka cemberut semacam..
Bak kata mama,bukan Adam namanya kalau sehari tak merajuk!



Wednesday, June 6, 2012

Teluk Dalam @ Pangkor

Saya suka cuti sekolah walaupun saya belum sekolah sebab bila cuti sekolah saya akan balik rumah abah. Maklum la,mama belum dapat tukar jadi saya masih duduk jauh dari abah. Bila agaknya mama dapat tukar ye,saya pun tak tau lah.
Selalunya abah suka bawak kami jalan-jalan bila cuti panjang. Jadi cuti kali ni abah bawak kami bercuti kat Teluk Dalam Resort. Kat mana tu? takde la jauh sangat,kat Pangkor je. Sejam setengah dari kampung saya.Cantik sangat tempatnya. Sepanjang 3 hari 2 malam kami kat sana memang untuk relaks je takde aktiviti lain.Abah ambik pakej 3 hari 2 malam termasuk makan dan feri sekali.So tak payah susah nak bersesak dengan pelancong lain. Lagi-lagi cuti sekolah ni,memang ramai orang.

Inilah chalet yang kami duduk.ala-ala kampung.
pakej termasuk bekfes,lunch dan dinner. Nama abah diletak kat meja tanda dah buat reservation. masa dinner ada pasangan duet menyanyi akustik..sedap lagunya..
Yang bestnya kat chalet ada kolam renang. Jadi memang itulah tempat tumpuan saya. Pagi petang saya ajak abah mandi kat situ, nasib baik malam pool tu tutup kalau tak memang saya akan ajak abah mandi lagi.
abah jadi mentor kami berenang
adik berenang tapi muka tak basah pun..
pagi-pagi nak pegi sarapan..saya belum mandi sebab pas ni nak mandi kolam!
 
tak nak mandi laut..takut hitam..haha


 ambik angin petang-petang kat tepi laut dengan abah saya yang suka buat peace.

 adik Qaireen buat muka ketat sebab dah ngantuk..

Jadi,itulah cerita percutian kami kali ini. Mama suka cuti yang macam ni sebab tak penat pergi mana-mana. Paling penting tak hilang banyak duit sebab tak payah gi shopping. Kedai jauh dari sini,jalannya pun banyak belok. Nasib baik mama tak muntah.hehe..